Wandelchallenge ‘Fluitend door de dag’

7 Daagse Challenge voor meer energie, inspiratie en overzicht

Een gebrek aan tijd, geen energie, geen zin om iets gezonds te maken… Deze wandelchallenge helpt jou deze futloosheid te doorbreken en je energie te managen.

MERK JIJ DIT OOK?

Je leven wordt alleen maar drukker. Je hebt alweer geen tijd voor de cursus die je graag wilde volgen. Je piekert over de ruzie in de familie. Op je werk is er eindeloos veel te doen en komen de deadlines weer op je af. Er is zoveel te doen dat je geen tijd meer hebt voor jezelf.

Je voelt je opgejaagd en gespannen. Hebt weer dat onbestemde gevoel van futloosheid. Je bent met je lijf en gedachten steeds minder aanwezig en verandert voor je gevoel in een vage schim.

Je merkt:

je energie is snel tot een nulpunt gedaald;
je bent vaak moe, zelfs gelijk na het opstaan;
je beweegt te weinig;
je pakt makkelijker een ongezonde snack of afhaalmaaltijd;
je humeur kan wel een oppepper gebruiken.

Herkenbaar? Je bent niet de enige!

JE ENERGIE LEKT WEG

Ben jij ook zo klaar met die eindeloze pogingen je fitter te voelen?

Je dagen zitten vol. Met werk, je gezin, de zorg voor je ouders… Noem maar op. Er is altijd nog iets te doen. Zoals je e-mails beantwoorden, een stapel strijkgoed wegwerken of je kind helpen met het huiswerk.

Je vraagt je af: waar haal ik de tijd vandaan iets voor mezelf te doen? Je bent al blij als je ’s avonds een keer niets hoeft en languit op de bank kan liggen. En tja, als je dan eenmaal ligt kom je er niet meer vanaf…

Of je voelt je niet fit omdat er iets anders speelt. Iets dat ervoor zorgt dat je vaker rust nodig hebt dan een gemiddeld mens. Je sleept je de dag door en zou willen dat je je sterker voelt.

STRESS OF MOE ZIJN IS NIET ALTIJD SLECHT

Stress is een normale reactie van je lichaam. Als je oog in oog staat met bijvoorbeeld een roofdier maakt je lichaam zich klaar voor actie: vechten of vluchten. Je spieren spannen aan, je bloeddruk stijgt en je hart gaat sneller kloppen. Dit vraagt veel energie, maar is niet ongezond. Als het achter de rug is herstel je er snel van. Gelukkig komt dit niet vaak voor. 🙂

Moe zijn aan het einde van de dag is ook normaal. Je hebt je energie verbruikt en het is tijd om te gaan slapen. Als je goed slaapt sta je de volgende dag weer fris op.

WAAROM GAAT HET MIS?

Het probleem is tegenwoordig dat er regelmatig teveel prikkels en bronnen van stress zijn. Die prikkels roepen een stressreactie op in je lijf, zonder dat er sprake is van direct gevaar. Bijvoorbeeld: tegen de klok werken om je deadlines te halen. Een dag met teveel afspraken of files, waardoor je te laat bent voor het ophalen van je kinderen. Internet dat uitvalt… Het levert stress op.

Het kost je veel energie en maakt je moe. Soms ook doodop. De vermoeidheid heeft invloed op hoe jij reageert naar anderen. Door dit patroon ontstaat chronische stress en een voedingsbodem voor lichamelijke klachten, waaronder Candida. Je weerstand is laag en je pakt sneller een verkoudheid of griep op.

Het gebrek aan energie en futloze gevoel kan lang aanhouden. Ook als je het al niet meer druk hebt. Dat is heel frustrerend!

WAAROM EEN WANDELCHALLENGE?

Met deze wandelchallenge daag ik je uit elke dag een half uurtje tijd te maken voor jezelf en te gaan wandelen. Ja, je leest het goed: een half uurtje maar. Dat moet lukken, toch? Niet? Dan help ik je die tijd te vinden. 😉

Wandelen heeft een aantal belangrijke voordelen:

  • het verlaagt je stressniveau in lijf én geest;
  • het geeft je lijf voldoende en verse zuurstof;
  • het houdt je gewrichten soepel;
  • het houdt je brein jong en je hart gezond;
  • je wordt er gezond oud mee.

Wil je er nog meer horen?

  • Het is gratis;
  • je behoefte aan suiker neemt af;
  • het kan overal en op elk moment van de dag, waar je ook bent;
  • het kan in je ‘gewone’ kleren, en…
  • het geeft je gelijk energie en maakt je blij.

Er gebeurt namelijk iets in je hersenen als je wandelt: er komen stofjes vrij die je vrolijk maken, zoals endorfines. Wie wil dat nu niet? 😀

Wandelen maakt je ook tot 60% creatiever. Vooral je probleemoplossend vermogen neemt toe. Hoe dat precies werkt ga je ontdekken tijdens deze challenge.

VOOR WIE IS DE WANDELCHALLENGE GESCHIKT?

Voor mannen en vrouwen die

→ weinig energie hebben (met of zonder Candidabelasting);
→ meer energie willen krijgen;
→ hier nu iets aan willen doen.

www.candidacoach.nl

ZO GAAT HET IN ZIJN WERK:

Van 2 tot en met 8 september a.s. ontvang je elke dag een e-mail met een kleine opdracht die je wandelend uitvoert. Dit kun je alleen doen. Of samen met een wandelmaatje die je 100% vertrouwt, zoals je beste vriend of vriendin, je buurvrouw of je collega.

De opdrachten hebben niets met het wandelen te maken. Het wandelen is alleen maar de tijd die je vrijmaakt om met de opdracht aan de slag te gaan. Je gaat dus niet leren hoe je je voorbereidt op het lopen van de 4daagse. Je hoeft ook niet op geitenwollen sokken in sandalen te lopen, of in een uniseks jas met je partner. 😉

Het half uurtje wandelen wordt jouw moment voor jezelf, waarin je veel over jezelf leert. De opdrachten gaan jou helpen te zien waar je energie kunt besparen, zodat jij voortaan meer energie overhoudt en fluitend door de dag gaat. Ook in hectische tijden!

Na de challenge weet jij:

  • hoe je altijd tijd voor jezelf hebt;
  • hoe je meer plezier uit je dag haalt;
  • hoe je meer kunt ontspannen, ook als je het druk hebt;
  • hoe je je gedachten kunt sturen;
  • waar jouw valkuil ligt voor oververmoeidheid of een burn out;
  • en nog veel meer!

Met andere woorden: voortaan ga jij fluitend door de dag!

Quirina:
“Ik weet dat als ik alleen wandel, ik dichter bij mijn innerlijke stem uitkom. En dat het me helpt om de antwoorden te vinden die IK nodig heb voor mij. Dus dank je voor je challenge! Het was voor mij de juiste stap op het juiste moment!”

BEN JIJ ER KLAAR VOOR GOED VOOR JEZELF TE ZORGEN?

De challenge is niet alleen voor jou heel waardevol. Ook anderen gaan iets aan jou merken. Want: wie eerst voor zichzelf zorgt, kan er daarna nóg beter voor een ander zijn. Je wordt gewoon een leuker mens.

Donna:
“Erg leuk, ik doe mee! Ik kan dan half uurtje me-time goed gebruiken!”

DIT KRIJG JE ERBIJ

Ik verzeker je: deze gratis Wandelchallenge heeft je veel waardevols te bieden. En dat is nog niet alles. Je krijgt er namelijk nog 3 waardevolle bonussen bovenop.

BONUS 1: LIVE webinar op woensdag 11 september om 20.00 uur

Je krijgt toegang tot het LIVE webinar op woensdag 11 september om 20.00 uur, waarin we alle thema’s nog eens langslopen. Je kunt er je ervaringen delen en ik geef antwoord op je vragen. En natuurlijk geef ik je nieuwe waardevolle informatie en tips die bij jouw vagen aansluiten.

BONUS 2: Online community

In de besloten facebookgroep maak je online kennis met andere deelnemers aan de Wandelchallenge. Je kunt je ervaringen delen, van elkaar leren en successen vieren. Elke dag zal ik in de groep live reageren of bijsturen. Zo haal je er voor jezelf nog meer uit. Wil je dit liever niet? Ik vind het altijd leuk je ervaringen in de mail te lezen, dus stuur me gerust een mailtje.

BONUS  3: Surprisebonus t.w.v. €147

Deze bonus is nog een verrassing. Tijdens de challenge en het live webinar hoor je daar meer over. Ik verklap alleen: het geeft je na de wandelchallenge nóg meer inspiratie om voortaan fluitend door je dag te gaan.

Dit zeiden de deelnemers over de vorige wandelchallenges:

Ria:
“De wandeling heeft ervoor gezorgd dat ik me nu rustiger voel en beter kan slapen.”

Angela:
“Gisteravond met man en kinderen een rondje gelopen. Een uniek moment en voor herhaling vatbaar!”

Tineke:
“Je hebt me uit de luie vakantiemodus gehaald. Super bedankt hiervoor!”

Carla:
“Bedankt voor alle informatie. Het was leuk en interessant om aan mee te doen!”

Tot snel!

www.candidacoach.nl Yvonne van der Burg

Yvonne Oostrom, Zacht-Werkencoach en Candidacoach

PS1: Heb je geen tijd? Iedereen heeft tijd! Ik vertel je hoe je tijd kunt maken.

PS2: Uit onderzoek is gebleken dat mensen in groepsverband meer gemotiveerd zijn. Dit is je kans je aan te sluiten bij gelijkgestemden.

PS3: Artsen, wetenschappers en media zeggen het ook: we moeten meer bewegen willen we gezond oud worden. De Wandelchallenge is je kans daarmee nu echt te beginnen.